خانه / آخرین خبر / بررسی بستر‌های لازم برای نهادینه شدن بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در ساوجبلاغ

بررسی بستر‌های لازم برای نهادینه شدن بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در ساوجبلاغ

در دیدار مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز با فرماندار جدید ساوجبلاغ بر گسترش بیمه اجتماعی در این شهرستان، تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری ساوجبلاغ،  هادی بشیری، مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز در دیدار با مهدی مهرور، ضمن آرزوی موفقیت برای فرماندار جدید ساوجبلاغ با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان، گفت: حدود نیمی از روستائیان استان در روستاهای ساوجبلاغ  سکونت دارند و تاکنون ۳هزار و ۴۰۰ سرپرست خانوار عضو این صندوق شده اند و می توانند از مزایای بازنشستگی، کارافتادگی و مستمری بازماندگان  برخوردار شوند.

بشیری در ادامه اظهار کرد: حدود ۳ هزار ۷۰۰ سرپرست خانوار روستایی در شهرستان ساوجبلاغ شناسایی شده اند که فاقد بیمه اجتماعی هستند و می توانند با مراجعه به کارگزاران شهرستان و با پرداخت ماهیانه حداکثر ۷۰ هزار تومان عضو صندوق شوند.

وی گفت: علاوه بر روستائیان؛ عشایر، کشاورزان غیر ساکن در روستا، زنان خانه دار روستایی و عشایری، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، قالی بافان، شاغلین صنایع دستی، شاغلین فصلی و شاغلین در مشاغل خانگی نیز می توانند عضو صندوق شوند.

مهدی مهرور فرماندار ساوجبلاغ با تاکید بر اهمیت و جایگاه بیمه در زندگی مردم گفت: بیمه نقش بسزایی در زندگی مردم دارد و در اوج بحران می تواند کمک مردم باشد اگر چه هنوز این سودمندی برای مردم به درستی درک نشده است.

مهرور اضافه کرد: بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر از ظرفیت های قانون اساسی است که مردم می توانند با عضویت در آن در آینده از مزایای بیمه بهره مند شوند.

فرماندار ساوجبلاغ در پایان تاکید کرد: مجموعه فرمانداری، بخشداران، شوراهای اسلامی روستا، دهیاران و سایر متولیان شهرستان آماده همکاری برای گسترش بیمه اجتماعی در شهرستان ساوجبلاغ هستند.

اشتراک گذاری در:

پیشنهاد بررسی

سرهنگ سلیمانی

دستگيري 40 سارق و کشف 89 فقره سرقت در طرح پاکسازي ساوجبلاغ 

  فرمانده انتظامي ساوجبلاغ از اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده در اين شهرستان خبر داد …

دیدگاهتان را بنویسید