خانه / آخرین خبر / کشف یک تن مواد اولیه خوراک دام آلوده در ساوجبلاغ

کشف یک تن مواد اولیه خوراک دام آلوده در ساوجبلاغ

رئیس اداره دامپزشکی ساوجبلاغ از کشف حدود 1 تن مواد اولیه خوراک دام آلوده خبر داد و گفت: محموله کشف شده شامل ذرت و سبوس مخلوط شده بود که فاقد هویت و همچنین دارای علائم فساد مانند کپک بود.

به گزارش پایگاه خبری ساوجبلاغ، فردین حسین زاده، رئیس دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ، با اشاره به اینکه بازرسی از مراکز زیر مجموعه این اداره انجام می‌شود، گفت: کارشناسان نظارت بر بهداشت مواد غذایی این اداره در بازرسی‌های سرزده از یکی از مراکز تولید خوراک دام در این شهرستان 1 تن مواد اولیه مخلوط فاقد هویت و آلوده کشف و معدوم کردند.

حسین زاده افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های زنجیره تولید محصولات دامی، تولید خوراک دام است که باتوجه به حساسیت این بخش، اکیپ‌های بازرسی این اداره بصورت مستمر و با دقت بسیار بالا شرکت‌های تولیدی خوراک دام را رصد می‌کنند و نظارت گسترده ای بر آنها دارند.

وی در خصوص 1 تن محموله کشف شده در یکی از شرکت‌های تولیدی گفت: محموله کشف شده شامل ذرت و سبوس مخلوط شده بود که فاقد هویت و همچنین دارای علائم فساد مانند کپک نیز بود که مصرف مواد فاسد و کپکی در چرخه تولید خوراک دام عوارض بیماری زایی برای دام و همچنین انسان بواسطه مصرف محصولات دامی خواهد داشت و به همن دلیل با نظارت کامل کارشناسان دامپزشکی معدوم شد.

اشتراک گذاری در:

پیشنهاد بررسی

سرهنگ سلیمانی

دستگيري 40 سارق و کشف 89 فقره سرقت در طرح پاکسازي ساوجبلاغ 

  فرمانده انتظامي ساوجبلاغ از اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده در اين شهرستان خبر داد …

دیدگاهتان را بنویسید